:: Muhasabah diri ::

"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon kepada-Mu datangnya rahmat-Mu, azimat-azimat ampunan-Mu, berikanlah kebahagian dan kesejahteraan rumahtanggaku , keselamatan dari segala dosa, beroleh segala kebaikan, mendapat syurga dan selamat dari neraka-Mu."

"Ya Allah..lindungi anak-anak ku Sofea Inara , Adam Irhami, Luqman Ikrami dan Khalisa Nadra. Lindungi mereka dari segala musibah dan keburukan. Jadikanlah mereka anak yang soleh , beriman dan mendirikan solat mu...supaya mereka beroleh kejayaan dunia dan akhirat. Amin Ya Rabal - Alamin..."



Wednesday, May 1, 2013

FAMILY & PUBLIC HOLIDAY

Alhamdulillah...diberi kesempatan untuk menikmati cuti hari pekerja semalam. What else yang akan dibuat selain spend masa dengan sebaik mungkin untuk anak-anak..

We manange bawak anak-anak ke Kidszoona, Jusco Station 18. Lama juga dah plan memandangkan ayah asyik sibuk out of town. Dah lama dah diorg tak main kat sini..Finally tercapai juga impian..ngegege Thanks to AEON Station 18 sebab menyediakan fasiliti terbaik buat kami yang mempunyai anak-anak kecil ni. Baby & Car stroller, Baby room yang dilengkapi kemudahan air, bilik yang cantik, Buaian baby...& yang penting playarea besar untuk kanak-kanak. Thank you so much. Aeon Station 18 tak jauh pun dari Botani..dalam 10-15 minit je. :D

So after a happy time kat kidzoona ni..Luq dah selamat tidur dari dalam kereta lagi..Tired sangat la tu. Adam & Kak long sempat layan Upin & Ipin sebelum tidur..

Yang ni masa kat Kidszoona... 












The next morning ~ cuti!!cuti!! (Ibu la paling happy sebab ayah ada kat rumah.,,aahahah)
Seawal 7 pagi ibu dah kejutkan sofea pegi mengaji dengan Opah kat rumah belakang. NI dah masuk hari ke 4 sofea belajar mengaji Iqra'..Memang dah niat nak latih sofea bangun seawal yang boleh untuk menyiapkan diri ke alam persekolahan tahun hadapan..Waaa anak ibu dah besar... Nak naik darjah 1 sudah.. seronok tapi sedih juga..sebab kejap je dah besar.. sobsobsob...Sofea mengaji dalam 15 minit je ..lalu kat pintu belakang. Senang!

Lepas light breakfast dengan sofea, Ibu plan nak pi jogging kat Eco-park..Tapi tak jadi sebab Luq dah bangun & nak join skali..ehhehe Tinggal la adam n ayah kat rumah ..Adam nak layan boboiboy : D






Balik rumah ada customer datang nak order coklat.
Terima kasih Kak Jas & family.. Ayah & Mak Kak Jas sangat-sangat baik & peramah.
Alhamdulillah syukur orang datang rumah memberi kita rezeki.
Job deal & dapat payment masa tu juga..
Syukur Ya Allah! Terima kasih!

Lepas tu layan Charlie & The Chocolate Factory online. 
Semua tidur petang sampai pukul 530pm..
Amik angin kat Ecopark yang sekangkang kera je dari rumah..
Layan tengok kites...
Layan tengok fish..
Layan pijak rumput..
Layan tengok birds..
Layan candid-candid...

I am a happy mother to my 3 kids..
& I am a happy wife to a very kind husband..

ALHAMDULILLAH....





No comments: