:: Muhasabah diri ::

"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon kepada-Mu datangnya rahmat-Mu, azimat-azimat ampunan-Mu, berikanlah kebahagian dan kesejahteraan rumahtanggaku , keselamatan dari segala dosa, beroleh segala kebaikan, mendapat syurga dan selamat dari neraka-Mu."

"Ya Allah..lindungi anak-anak ku Sofea Inara , Adam Irhami, Luqman Ikrami dan Khalisa Nadra. Lindungi mereka dari segala musibah dan keburukan. Jadikanlah mereka anak yang soleh , beriman dan mendirikan solat mu...supaya mereka beroleh kejayaan dunia dan akhirat. Amin Ya Rabal - Alamin..."



Wednesday, November 21, 2012

November 2012

Salam, 

Wow..Its been 6th years of my marriage... Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Allah SWT dianugerahkan suami yang sangat memahami, yang baik hati, yang berilmu, yang pandai jaga hal ehwal anak-anak.. Dan dikurniakan anugerah yang sangat-sangat indah. Anugerah dan harta didunia & akhirat..what else if not my little Sofea, Adam & Luqman..Hari-hari indah dipenuhi dengan kerenah, aktiviti dan suara mereka. Walaupun agak sukar bila kesihatan anak-anak tidak stabil..tapi alhamdulillah semangat untuk jadi lebih kuat sentiasa ada dalam mengharungi dugaan... 



Gambar iftar2012 di Hotel Heritage Ipoh.

Semoga Allah merahmati kami sekeluarga. Amin.


Oklah , after Sofea admitted haritu, we attended Hari Iftihal 2012 Tadika Aiman. Tak sangka pula Sofea dapat No.3 dalam kelas.. Tahniah Sophie.. :D

hehehe comel je sofea..jalan langkah laju-laju.

Tahniah sweetie. Ibu & Ayah bangga dengan sofea.. :D 


Of course tak pernah lupa buat muka nakal! 

Supposedly Sofea buat performance dengan group Saidina Uthman yang lain. Tapi belon meletup telah menghancurkan semuanya..ehhehehe Sofea takut belon! huhuhu Sian anak ibu.
Burung yang berkicauan, 
Air mengalir tenang, 
Sejuk mata memandang damai mempersonakan ...

Gadis ditepi bendang, 
Padi melambai-lambai..
Walau panas membahang tetap tersenyum riang...

Kekirilah ahai..kekananlah ahai..
Inilah desa yang tercinta ahai..
Menarilah ahai..
Menyanyilah ahai..
Riangnya suara mereka didesa tercinta.. :D

Ibu terpaksa temankan sofea atas naik stage untuk ambil award. :D Anyhow Ibu cuma temankan belakang stage je:D 





#Luqman masih demam sampaikan hari ni buang air besar ada keluar darah sikit2,.. demam panas sangat... Nak tengok perkembangan dia camna esok hari.. if masih begitu jugak, terpaksa ke klinik lagi..tapi alhamdulillah Luq walaupun demam tak flat...masih aktif bermain...kesana kesini...

4 comments:

Din 0125314941 said...

salam..nak tya...hantar anak kat tadika aiman rapat setia ni ye..nk tye la..ok tak tadika aiman tu..maksudnya dr segi pembelajaran anak2, dan pendekatan guru dgn anak2 & ibu bapa

bkn ape, dr ari tu dok sevei tadika sblm mula sek bln depn..

ly

Asyikin Malek said...

Salam..

Tadika Aiman dari segi ;
1) Guru2 - semua baik2 ..ok2..
2) Pembelajaran - Alhamdulillah , kami memang memilih sekolah tadika yang berasaskan pendidikan islam. So far anak dah tahu bacaan dalam solat apa yg tak boleh apa yg perlu buat...membaca dengan baik.. yang impress boleh mengucap dua kalimah syahadah dengan lancar, membaca doa selepas solat & bnyk lagi.. Cuma bahasa inggeris kurang mahir sikit.baik spelling atau membaca... yang lain semua ok.

Asyikin Malek said...

dan jika ada masalah / komplen dari kami, sekolah cepat2 selesaikan dengan baik. ada isu haritu tempat tidur anak2 yang stay smpi kepetang campur kanak2 lelaki & ppuan. bila komplen suruh asingkan..alhamdulillah tadika terus asingkan.

thulannguyen said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.