:: Muhasabah diri ::

"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon kepada-Mu datangnya rahmat-Mu, azimat-azimat ampunan-Mu, berikanlah kebahagian dan kesejahteraan rumahtanggaku , keselamatan dari segala dosa, beroleh segala kebaikan, mendapat syurga dan selamat dari neraka-Mu."

"Ya Allah..lindungi anak-anak ku Sofea Inara , Adam Irhami, Luqman Ikrami dan Khalisa Nadra. Lindungi mereka dari segala musibah dan keburukan. Jadikanlah mereka anak yang soleh , beriman dan mendirikan solat mu...supaya mereka beroleh kejayaan dunia dan akhirat. Amin Ya Rabal - Alamin..."



Thursday, February 14, 2013

stress - cara atasi nya..




mesti anda yang lain pernah stress kan? takpun tension samaada secara langsung atau pun tidak..
ada cara macamana nak ilangkan stress? kalau org lelaki if depa semua ada maksalah ke ..ada rasa runsing ke yg sememangnye smoking ofcos berlipat ganda lagi bilangan rokok yang diisap.. pada yg on & off tu...mau gak la cari sebatang dua untuk menghilangkan rasa runsing / stress tu kan? walopun cikpuan tak tau sebanyak mana keberkesanan nya.. atau pi mancing...TT dengan kawan2..naik moto vrroomm vrroomm...

tapi untuk kita ibu2 or kaum wanita yang molek hati takkan la nak smoking plak...komitment dengan kelorga mungkin tersekat untuk kita buat aktiviti luarkan... cara cikpuan ilangkan stress? cikpuan suka gunting rambut sendiri...hahahaha cool kan? sejak dekat U lagi bila cikpuan rasa tension dgn kerja2 studio ke assignment ke.. mau la rambut terkorban..

kalau rambut dah memang pendek...takkan la nk potong lagi kan..cikpuan buat samting yang different sikit.. contoh hobi suka berkebun ke.. bermain dengan pokok2 pun boleh ilangkan stress tau.. cuba lah.. :) either yang suka menjahit pun boleh luangkan masa sikit buat kerja2 jahit ni.. just for the sake kita nak tenteramkan jiwa yg tension dengan tahpape maksalah donia ni.. hehehe ..

#tapikan dengan muka and keletah anak2 pun dah mampu ilangkan semua tu... thats y i love my kids..ahhaha  esp.sofea..pandai amik hati ibu... : )

ok sekian untuk hari ni..


No comments: