:: Muhasabah diri ::

"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon kepada-Mu datangnya rahmat-Mu, azimat-azimat ampunan-Mu, berikanlah kebahagian dan kesejahteraan rumahtanggaku , keselamatan dari segala dosa, beroleh segala kebaikan, mendapat syurga dan selamat dari neraka-Mu."

"Ya Allah..lindungi anak-anak ku Sofea Inara , Adam Irhami, Luqman Ikrami dan Khalisa Nadra. Lindungi mereka dari segala musibah dan keburukan. Jadikanlah mereka anak yang soleh , beriman dan mendirikan solat mu...supaya mereka beroleh kejayaan dunia dan akhirat. Amin Ya Rabal - Alamin..."



Thursday, May 17, 2012

sweet sweet sweet

"Occay ..sweet dream ! " .........tiap tiap malam dah sweet dah...tiap tiap malam pikir pasal cokelat..mana tak sweet..ahahaha...

Anyway entry ni untuk meluahkan perasaan terhadap "Melayu Bodoh Berniaga!!"

bukan la nak kata ape..rasa nak sekeh pun ada ...kalo menipu tak kisah la (walopun mmg kisah! duit aku occay)..tapi bangsa lain pun ada gak style macam tu...tapi bila akhlak etika berniaga tu takde..boleh buat mak sentap woo.. Bercakap terima kasih tu satu hal lah...ni ada satu kedai makan tu...ada ke layan diri..ok..kalo setakat amik pinggan cedok lauk nasi tu biasa...I tak de hal lah... tapi bila nak bungkus roti canai , aku kene potong sendiri...aku kene masuk plastik sendiri...aku kene bungkus kuah sendiri..Aik!! dah macam kedai aku dah ni... Apa kes?? Yg ko duk situ kat meja cashier melangut... tengok je la ko nye customer ni terkial2 potong roti canai...Kalo boleh tebo roti canai tu ko nak suruh aku buat sndiri jugak ye?? Ok...Lagi la yg menghangin kan diri bila En Somi balik rmh aritu beli brekfes dgn hangin muka mencuka..dah la masa tu dok dokong adam yang tak brape sihat. Semua kene buat sendiri....Yg mangkuk mamat tu boleh ckp "layan diri bang...layan diri bang.." kepala hotak kau....laki aku dah tension dah... "Kut ye pun tolong la taruhkan kuah ni...saya dokong anak saya ni.." eh dia menjawab lagi..."layan diri bang..." Demn...aku dengar pun hangin! Memang pangkah zikzek terus...


Ni pagi ni pun satu hal...dah la aku masuk kedai kao tu senyum pun idak... Aku siap kasi salam..."Nak print A3   artcard paper boleh? brape ringgit ye? " ....si pompuan menjawab..."ape bende ni ? " Yanadeii.....takde etika menjawab ke?? Aku boleh pegi Taman Chempaka tu melambak kedai printing kaum mata sepet yang lebih baik tutur bahasanye... Adoi...Pangkah Lagik!!


No comments: